Kenyérprobléma

Szokás mondani, hogy a kenyér kinyír, de aki szeret enni, az nem hagyja el a kenyeret semmi mellől. Érdemes jól becsomagolnunk, mivel elég egy fél napot kint hagynunk már és megszáradhat. Mit tehetünk ha megtörtént a baj? Jó hírem van! Nem kell kidobnod, fel lehet még használni! Bár gondolom ezzel a többség tisztában volt, de nagyon sok helyen láttam, hogy akár fél kilókat is elpocsékolnak, nem egyszer. Bár ilyenkor értetlenül állok az eset előtt, hiszen mindenki tisztában van vele, mekkora mennyiséget tud a családja megenni. Még az a jobb eset ha az állataiknak adnak belőle. Én utálom a pazarlást, főleg egy olyan világban, ahol megannyi ember, köztük sok gyermek is éhezik. 
/folyt köv. a bejegyzésben/

Visszatérve a fő témámhoz, megesett már mindenkivel, azért hogy megmaradt, ami máskor eltűnik. Pont velem is előfordult ez nemrégen. Párommal nem sok kenyeret eszünk, inkább magvas zsemléket vásárolunk. A leendő anyósom, amikor meglátogatott minket azonban beállított egy kiló szeletelt kenyérrel. Már akkor tudtuk hogy ennyit nem gyűrűnk le egyedül és hát akármennyire is próbáltuk nem fogyott el. El is kezdett száradni annak rendje és módja szerint. Gondolom nem vagyok egyedül amikor azt mondom, hogy az első ami az eszembe jutott, hogy csinálni kellene belőle, az a bundás kenyér volt. Én is imádom a bundás kenyeret. Viszont van egy nagy hátránya, hogy gyakran túlontúl olajosra sikerül. Nem akartam olajban megsütni de valamit kezdenem kellett a bundás kenyér ötletével. Így a következő jutott az eszembe. Fogtam a kenyér szeleteket és belehelyeztem egy szép vékonyan kiolajozott (csak éppen hogy majd ne ragadjon le) tepsibe. Egy külön tálban összekevertem 5 egész tojást (persze ha előtte feltörjük és a héja nem kerül bele, azt értékelni fogja az, aki majd eszi!) és egy nagy kupa tejfölt. Ízesítésnek én csak sót és borsot használtam, de mindenki az íze szerint fűszerezheti. A kapott Felipe masszát ráöntöttem a kenyérre és szépen elegyengettem rajta. Ne ijedjünk meg ha a résekbe is befolyik, jó helye van ott is! A tetejére jó sok sajtot reszeltem, majd meghintettem egy kevéske borssal. Fogtam az egészet és beraktam a sütőbe. Megvártam hogy szépen rásüljön, ráolvadjon a sajt a tetejére és voilá kész is lett az csicsogó olaj mentes bundás kenyerem. Nah összegzem az alapanyagokat nektek kedves olvasóimnak, hogy ne kelljen sokat keresgélnetek a szövegben.
-annyi szelet száradó kenyér ami szépen belefér egy tepsibe
-5 tojás
-1 nagy dobozos tejföl
-sok reszelt sajt a tetejére
-só, bors

Az eredmény? A kenyér elfogyott, mi viszont jóllaktunk. Ennél többet nem is akartam elérni.

 Plusz tipp: a száraz kenyérből nagyon jó kis zsemlemorzsa készülhet, viszont ajánlom kerülni a kék kenyeret, azzal én sem szívesen kezdek ki.

Tbundas1.JPGTbundas2.JPGTbundas3.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://sorhasespizzahat.blog.hu/api/trackback/id/tr384638057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása